Ana sayfa Yunanistan Lazarakis Meis / Kastellorizo

Lazarakis Meis / Kastellorizo

Meis hikayesine girmeden direkt Lazarakis Restaurant Kastellorizo deneyimime geçeceğim. Yunanistan Meis Adası hakkında bilgi isteyen veya merak edenler arama motorlarından yazıp araştırabilirler. Ama bir gün ben de Lazarakis gibi restoranlardan ve yerel halktan dinlediğimiz hikayeleri mutlaka yazarım.

Meis Kastellorizo
Meis / Kastellorizo

Meis Adası / Kastellorizo

Biz Meis’e birkaç yıldır düzenli olarak gidip geliyoruz. Artık rutinlerimiz, hatta Meis grubumuz bile var. Geçtiğimiz günlerde toplanıp ada gezisinden sonra Gaziantep‘e gittik bir eksikle. Meis hepimiz için öyle güzel şeylere vesile oluyor ki yazmakla bitmez.

Antalya Kaş‘ta yaşayanlar ya da tatile gelenler için Meis 25 dakikalık bir feribot yolculuğu ile Avrupa‘ya giriş demektir. Lazarakis gibi restoranlarda aldığınız hizmet dahil bu kadar yakın olup nasıl oluyor da her şey bu kadar bambaşka oluyor anlamış değilim. Yine Bulgaristan‘a ne zaman yollansak sınırı geçtiğimiz anda bağlar, ağaçlar, bitki örtüsü, insanlar nasıl da değişiyor, onu da hala anlamış değilim.

Megisti Lazarakis Restaurant

Meis Günlük Vize Giriş

Lazarakis Restaurant Meis deneyimini yaşayabilmek için Schengen vizesi şart. Eğer Schengen vizeniz yoksa Meis günlük vize için 70€ artı yurt dışı çıkış pulu artı feribot parası ödemek çok sert oluyor. O yüzden Kaş’a daha gelmeden mutlaka vizenizi alın.

Biz en başından beri tanıdıklarımız olan Kahramanlar ile seyahat ediyoruz. 25€ gibi bir fiyatları var. Diğer firma ise Meis Express. Zaten Kaş’ta Meis’e günübirlik tur düzenleyen iki firma var. Sabah 10.00’da kalkacak olan feribota pasaport işlemleri için 09.15’de gitmek gerekiyor. Saat 16.00’da da feribot tekrar geri Kaş’a dönüyor. Çarşamba ve Cumartesi günleri de merak edenler için akşam turları var, 18.00’de gidip 23.00’de dönülüyor.

Prosciutto Meis Kastellorizo
Prosciutto
Meis Kastellorizo Prosciutto

Biz Meis’e ve Lazarakis gibi enfes restoranlara gideceğiz heyecanı ile bir gün önce kahvaltı ile durup ertesi gün ne yiyebileceksek yemek üzere kendimizi hazırlar olduk. Sabaha kadar Echo Bar’da içmesek iyiydi tabi. Ama Ece ile o arada yeni parçaların tonlarını da bulmuş olduk, bizim için bu da iyi bir şey. 🙂

Meis’e iner inmez her zaman gittiğimiz markete gidip güzel peynirler ve prosciutto‘lu sandviçlerimizi hazırlatıyoruz. Bira içenler bira alıyor, biz içemediğimiz için Smirnoff Ice ya da türevleri ile yetiniyoruz. Her gittiğimizde kahve içtiğimiz yere gidip orada önce kahvaltımızı ediyor, üzerine kahvemizi içiyoruz. Ardından denize atlayıp biraz dinlenip Lazarakis ‘e geçmeyi planlıyoruz.

Prosciutto Sandviç Meis Kastellorizo
Prosciutto Sandviç

Meis Mavi Mağara Turu

Fakat hemen Lazarakis restorana gitmek yerine peşinden Mavi Mağara’ya gitmeye karar veriyoruz. Benim ilk gidişimdi, inanılmaz bir yer ve rüya gibi bir ortama sahip. Mavi Mağara turu özel tur olsun, iki kişi olalım deyince 30€ ödedik. Ama toplu halde gidilecekse kişi başı 10€ ödeniyor.

Meis Adası Kastellorizo prosciutto sandviç bira
Prosciutto Sandviç ve Bira

Lazarakis Restaurant

O geziyi de yaptıktan sonra ilk kez gittiğim Lazarakis Restaurant ‘a oturduk. Çünkü Ece geçen ay yapılan meşhur Meis Su Festivali‘ne gittiğinde seni mutlaka buraya götürmeliyim demişti.

Restoranın manzarası müthiş, Ece’nin restoranı L’Apero Kaş’ı da biliyormuş sahibi, hatta Kaş’a giden herkesi de yönlendiriyormuş sağolsun. Başlangıçlara çok fazla girmeyelim, nasılsa ana yemekte Pork Steak paylaşacağız dedik.

Kabak Kızartma Lazarakis
Kabak Kızartma

Meze ve Yemekler

Ama birkaç meze ve ara sıcak söylemeden yine de edemedik. Kabak kızartma işini en iyi yapanlar Rumlardı İstanbul‘da, o zamandır ne zaman Yunanistan’a gidip görsem söylerim. Bir kızarmış kabak, bir cacık bir de humus söyledik. Kabak çok iyiydi, cacıki bol sarımsaklı, olması gerektiği gibi. Humus konusunu zaten kapattı Lazarakis, zira yediğimiz en iyi şeyin humus olduğunu söyleyebiliriz.

Humus ve Cacıki Meis Lazarakis
Humus ve Cacıki

20’lik Tsipouro siparişi verip onu da buzla güzelce ezdik. Üzerine domuz sosis ve domuz steak ile yemeğimize devam ettik. Kaş’ın sokak saksılarından olan ve kendi yetiştirdiğimiz evin biberleri hep cebimde olur, onlarla birlikte çok iyi bir öğle yemeği yemiş olduk.

Israrla Lazarakis Restoranda ahtapot ve balık carpaccio yiyin dediler ama zaten çok geldi her şey. Malum porsiyonları bizim memlekete göre epey büyük. Toplamda 46€ ödeyip Feribota yollandık. Köprüden önce son çıkış olarak Duty Free’ye girip Jameson ve Yunan Şaraplarını kapıp tekneye binip Kaş’a geri geldik.

Domuz sosis Lazarakis Meis
Domuz Sosis

Burası bizim şüphesiz Avrupa’ya en yakın olduğumuz nokta. Özellikle Lazarakis yemek noktasında sadece bir örnek. Gerçekten her şey çok değişiyor. Bir kere başka bir dil duymak, duyduğunu anlamamak beyni rahatlatıyor. Her yerde Caretta Caretta’lar yüzüyor. Adanın geleneksel mimarisi ve rengarenk evleri şahane. Kalabiliyorsanız Airbnb ile ev kiralayıp bir gece de kalın derim. Space Walk ile çalma planımız var Meis’de, onu da haber ederiz, belki siz de tatilinizi ona göre planlarsınız. 🙂

Domuz steak Lazarakis Meis
Domuz Steak

Müzisyen Sofraları’na en yakışan yerlerden biridir Meis bence. Bu civara gelenler Meis Adasına geçmeli ve zamanları varsa Lazarakis Restaurant’a mutlaka uğramalı. Şimdiden afiyet olsun.

Hay kam nazdrave! 🥂

Bizi takip edin! | Follow us!

Anadolu’dan ve Dünya’dan lezzet notlarımızı paylaştığımız instagram.com/gurmexcom ve facebook.com/gurmex sosyal medya hesaplarımızdan bizi takip edebilirsiniz.

Diğer Yunanistan Restoranları için linke tıklayabilirsiniz.

Lazarakis Restaurant İletişim

Fiyat Performans
Önceki makaleÇarıklı Et Restaurant Fethiye
Sonraki makaleBudva Gezilecek Yerler | En Güzel 10 Yer
19 Eylül 1980 yılında Bulgaristan'ın Silistra şehrinde doğdum. 1994 yılı sonunda Türkiye’ye göç ederek Kabataş Erkek Lisesi'nde davulla tanıştım. 4 yıl boyunca Kabataş Erkek Lisesi orkestrası ile birçok yarışmada birincilikler kazandım. 2000 yılında Şenol Küçükyıldırım ile tanışmam müzikal anlamda kafamda birçok temel değişikliği beraberinde getirdi. 2003 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi Jazz Performance Bölümü'nü tam burs alarak kazandım. Burada Ricky Ford, Cengiz Baysal, Donovan Mixon, Can Kozlu, Selen Gülün gibi değerli hocalarla çalışma fırsatını elde ettim. Aynı dönemde Aydın Esen'le özel dersler yaptım. Okulda Ricky Ford ile tanışmam bana birçok kapıyı araladı. Ricky Ford Orchestra ile Türkiye’de ve Fransa’da birçok festival ve Jazz Club'ta konserler verdim. Özellikle Paris’te Selmer ve Archipel'de çaldıkları konserlerden sonra tekrar Paris’ten davet alarak üç gece üst üste Lionel Hampton Jazz Club'ta performans gerçekleştirdim. Yıllardır müziğimden ödün vermeyerek jazz dünyasında kendime iyi bir yer edindim. Ricky Ford, Chuck Israils, Dusko Goykovich, Eddie Henderson, Arto Tunç Boyacıyan, Juini Booth, İmer Demirer, Randy Brecker, Nasheet Waits, İbrahim Maalouf, Wolfgang Muthspiele, Çağrı Sertel, Sarp Maden, Selen Gülün, Önder Focan, Akın Eldes, Engin Recepoğulları, Alper Yılmaz, Sabri Tuluğ Tırpan, İlhan Erşahin, Garry Dial, Paula West, Hilary Cole, Mike Cooper, George Masterhazy, Oliver Groenewald, Kevin Mahagony... gibi müzisyenlerle dünyanın çeşitli yerlerinde performanslarımı sergilemeye devam ediyorum. Bir yandan Müzisyenlik yapıyor, bir yandan da hobim olan yediğimi, içtiğimi, gezip gördüğümü yazıyorum. Önerdiğim mekanları beğeneceğinizi umut ediyorum.

DÜŞÜNCELERİNİZİ BİZİMLE PAYLAŞIN, YORUM YAZIN!

Please enter your comment!
Please enter your name here