Ana sayfa İzlanda İzlanda Gezi Yazısı: Gulfoss, Geysir ve Seljalandsfoss FULL

İzlanda Gezi Yazısı: Gulfoss, Geysir ve Seljalandsfoss FULL

İçerik

İzlanda Gezi Yazısı: Gulfoss, Geysir ve Seljalandsfoss

İzlanda Gezi Yazısı hayalim gerçek oluyor. Gözümü açtım, neredeyim? kısa süreli bir tereddüt sonrası, evet gerçekten de İzlanda‘dayım. Bir önceki gün gördüklerim rüya değilmiş. Deniz’e seslendim o da yeni uyanmıştı, toparlanmaya başladık. Önceki gün marketten aldığım yumurtaları mutfağa inip tavada hızlıca pişirip hızlıca mideye indirdim.

İzlanda Kahvaltısı Hakkında Faydalı Bilgi

Böyle uzun soluklu gezilerde serpme kahvaltı modu pek olmuyor tok tutacak şeyleri hızlıca tüketip zaman kaybetmeden evden çıkmak gerekiyor. Bunun için yumurta, peynir, süt gibi protein kaynakları bir engeliniz yoksa en ideal gıda maddeleri, corn flakes tarzı şeyler de işe yarar. Bunun yanında yeni keşfimiz gün içinde hayatımızı kurtaran protein barlar oldu, abur cubur tüketmektense protein oranı yüksek olanları iyi birer seçenek gibi duruyor. Tabi biz yine abur cubur da tükettik. 🙂

Pratik kahvaltı sonrası ev sahibine hoşcakal deyip yola koyulduk. İzlanda Gezisi rotamız üzerinde Golden Circle’ın ve İzlanda’nın en büyük şelalesi Gulfoss, öncesinde de Geyser vardı.

İzlanda Gezilecek Yerler: Geiser, Geysir, Geyser veya Gayzer

Geysir’e yaklaştığımızda topraktan çıkan dumanlar ilk dikkat çeken kısmıydı. Sonrasında arabayı park edip insanları takip etmeye başladık, ve evet ilk patlamayı ve havada süzülen suları görüyorduk. Yanına geldiğimizde gayzer’e doğru trans olmuş şekilde bakan insanlar gördük, aralarına katıldık. Ben de iyi bir foto yakalamak ve İzlanda Gezi Yazısı için notlar alabilmek için yerimi aldım.

Gayzer (Geysir) Nasıl Oluşur?

Gayzer (Geysir) ler esas olarak fay kaynaklarının altında dikey boşluklar varsa orada ısınan suyun buharlaşamayıp sıkışıp bir anda yukarı doğru patlamasıyla oluşuyor. Düzenli bir frekansı yok ancak 5-6 dk’da bir oluyordu biz izlediğimizde. Patlamanın ağır çekim videosunu da ekliyorum hemen aşağıya. Biri patladıktan sonra bir sonraki patlamayı beklemek için inanılmaz bir dürtü oluyor, bu şekilde 1 saate yakın vakit geçirdik. İzlanda Gezisi bizim için çok eğlenceli başladı.

İzlanda Gezi Yazısı,gayzer geysir geiser

İzlanda Gezi Yazısı,gezilecek yerler
İzlanda gezilecek yerler: Geiser (Gayzer)

Geiser’deki hediyelik eşya dükkanından da bir şeyler alıp, üzerine kahvemizi içtikten sonra yola devam ettik. Hedefimiz hemen yakınımızdaki Gulfoss şelalesiydi. Göreceğimiz doğa harikasından habersiz şekilde mekana ulaştık, hafiften bir yağmur, yoğun bir rüzgar vardı. Ekipmanlarımı yüklenip arabadan çıkıp, karşımıza çıkan ilk görüntü aklımızı başından almaya yetti.

İZLANDA GULFOSS ŞELALESİ

İzlanda Gezi Yazısı,gulfoss şelalesiGulfoss Şelalesi İzlanda

Bu açıdan gördükten sonra insanları takip etmeye başladık. Gulfoss Şelalesi dünyadaki akım gücü olarak en kuvvetli şelaleler arasında yer alıyormuş, astıkları bir bilgi tabelasında Niagara’dan bile güçlü olduğu yazıyordu. İzlanda Gezi Yazısı için içerik oluşturmak amacıyla şelaleyi en yakından görebileceğimiz yere doğru ilerlemeye başladık.

Akıntının en güçlü olduğu yere doğru ilerlerken gürültü de, havadaki su damlaları artıyordu. Rüzgarla beraber geçişin bir kısmında epey bir ıslandık. Yakınına ulaştıktan sonra tripodu kurup uzun pozlamalara başladım, ortaya böyle bir şeyler çıktı.

İzlanda Gezi Yazısı,gulfoss şelalesi nerede

İzlanda Gezi Yazısı,gulfoss şelalesi nasıl gidilir

İzlanda Gezi Yazısı

Bu büyülü ortamdan kendimizi sıyırıp ayrılmamız çok zor oldu, böyle zamanlarda vaktin nasıl geçtiği gerçekten anlaşılmıyor. Zamanımız daralıyordu Gulfoss Şelalesine veda edip, burasından daha güzelini göremeyeceğimiz düşünceleriyle ayrıldık. (yanılmamız çok kısa sürdü.) Çıkışta şu güzel atlara denk geldik, durduk. Deniz bir Elmayra edasıyla sevicem deyip hemen atladı arabadan, ben de şu kareyi yakaladım. (Bu durmalar daha önce de dediğim gibi İzlanda Gezi Yazısı için detaylı bir kaynak oluşturabilmek adına tüm İzlanda gezisi boyunca hiç bitmedi.)

İzlanda Gezi Yazısı, izlanda atlarıİzlanda atları

İzlanda’da En Ucuz Konaklama Yerleri: İzlanda Kalacak Yer

Bir sonraki hedefimiz İzlanda’nın güneyinde bulunan Westman adasına geçmekti. Oraya giderken kalacağımız yerden geçeceğimiz için en azından check-in yapar anahtarlarımızı alırız diye düşündük, bu kalacağımız yer bulduğum en ucuz yerlerden biriydi. Airbnb.com sağolsun 232 TL verdik iki kişi için. kahvaltı yoktu tabi. Oda da fiyatının hakkını verecek şekilde kötüydü bu arada. 🙂 Linkini de vereyim tam olsun. İzlanda’da en ucuz konaklama.

İzlanda Gezi Yazısı için Rota

Bugünkü İzlanda Gezi Yazısı rotasını fikir vermesi açısından paylaşmakta fayda var.

Selfoss > Geiser > Gulfoss şelalesi > Westman Island > Seljalandsfoss > Hvolsvollür

İzlanda Gezi Yazısı,izlanda gezi rota ve haritaİzlanda gezi rotası

İzlanda Westman Adaları

Westman adalarına geçmek için limana gittiğimizde saatlere yanlış baktığımızı, adaya seferlerin sadece sabah gidiş akşam geliş şeklinde olduğunu öğrendik. Yani bütün günü adaya ayırmak gerekiyordu, böyle bir durum planlarımızı aksatacağı için vazgeçmek zorunda kaldık. Büyük bir hayal kırıklığıyla bir sonraki şelaleye devam ettik, moralimiz çok bozulmuştu. Ama bir süre sonra yaşayacaklarımız bütün o moral bozukluğunu yerle bir etti.

İZLANDA SELJALANDSFOSS ŞELALESİ

İzlanda Gezi Yazısı,seljalandsfoss şelalesi nerede

İzlanda Gezi Yazısı,seljalandsfossSeljalandsfoss Şelalesi İzlanda

Bu manzarayla karşılaştık ve yaklaşmaya başladık, burada bir time-lapse video çektim.

Seljalandsfoss Şelalesi çevresindeki patikadan yürünerek arkasına geçilebiliyor, hatta şelalenin döküldüğü yere inilebiliyor. Ben bu görüntüleri çekerken bir baktım Deniz patikadan yürümeye başlamış, o gitsin gelsin güzelse ben de giderim diyerek (bknz: garanticilik hehe) beklemeye başladım. Seljalandsfoss Şelale çevresinde dökülen suyun yarattığı su kabarcıklarıyla en hafif rüzgarda bile belli yerlerden geçerken sırılsıklam olmamak mümkün değil. Deniz geldi tahmin ettiğiniz üzere tamamen ıslanmıştı, “acayip güzel, inanılmaz, mutlaka çekmelisin oradan” demesi üzerine bu sefer beraber ilerlemeye başladık. Makineyi ıslanmaktan korumaya çalışıyordum, bir kılıf vardı ama su her yerden geliyordu. Bir yerden sonra baş edemedim, aletin waterproof özelliğine güvenmeye başladım ve İzlanda Gezi Yazısı için şöyle kareler yakaladım.

İzlanda Gezi Yazısı,seljalandsfoss şelalesi nasıl gidilir

İzlanda Gezi Yazısı gezi rehberi

İzlanda Gezi Yazısı,seljalandsfoss hakkında bilgi

Hemen üstteki fotoğrafta Deniz’in yaptığı gibi ben de döküldüğü yere kadar indim, o kadar güzeldi ki, uygun kelimeleri bulmakta zorlanıyorum. Doğaüstü bir ortam vardı, rüyada gibi. Fotoğraflar bir nebze ne demek istediğimi anlatır herhalde. Suyun yanında da elimde Gopro ile yıllarca profilimi süslemesi muhtemel fotoyu çektim. :))

İzlanda Gezi Yazısı

İzlanda Gezi Yazısı,izlanda turu

Bu da Seljalandsfoss şelalesinden çıkış videomuz. 🙂

İzlanda Gezisi şelaleler

Bir Sonraki İzlanda Rotamız Höfn

Tahmin ettiğiniz üzere kuru tek bir yerimiz kalmadı. Canon 5D mark III waterproof testinden başarıyla geçti. Arabaya koşup üzerimizi değiştirdik. Ama yolculuğun devamında gereken montlarımız, pantolon vs. herşey ıslaktı. Seljalandsfoss Şelalesinin yanındaki ufak büfeden sıcak birer kahve içtik. Daha sonra kalacağımız yere doğru yola çıktık, gider gitmez ıslanan kıyafetleri ortalığa yaydık. Daha ikinci günden İzlanda gezisinde yaşadığımız muazzam görüntülerin sarhoşluğuyla uykuya daldık.

Bir sonraki gün İzlanda Gezi Yazısı için planımızda bir başka büyük şelaleyi ve Höfn şehrini görmek vardı. Gezideyken de yazmıştım, daha fazlasını göremem sandığın günün akşamında İzlanda seni şaşırtmaya devam ediyor. 3.gün de doğa ile mücadele ile geçen çok acayip bir gün oldu.

Diğer İzlanda Gezi Yazısı içeriklerimi okumak isterseniz;

İzlanda‘ya Nasıl Gidilir? İzlanda Vizesi Nasıl Alınır?

İzlanda Gezilecek Yerler: Ateş ve Buz Ülkesi

İzlanda Gezi Rehberi: 3. Gün İzlanda’da Yaşam Mücadelesi

izlanda Kış Gezi Rehberi ve Yeme İçme: Kuzey Işıkları ve Buz Mağarası

İzlanda Kuzey Işıkları Ne Zaman Görülür?

Etiketler: İzlanda Gezisi Notları, İzlanda Gezisi Yazıları, İzlanda Gezisi Önerileri, İzlanda Gezisi Tavsiyeleri, İzlanda Gezisi, İzlanda Gezisi Blog, İzlanda Gezisi Maliyeti, İzlanda Gezisi Nasıl Yapılır, İzlanda Gezisi Konaklama, İzlanda Gezisi Nerede Ne Yenir, İzlanda Gezisi Ne Yapılır, İzlanda Gezisi Rotaları, İzlanda Gezisi rota, , İzlanda Gezisi Höfn Şehri.

Gurmex Navigasyonu şimdi ÜCRETSİZ indirin!
Gurmex'i Instagramda takip edin!

DÜŞÜNCELERİNİZİ BİZİMLE PAYLAŞIN, YORUM YAZIN!

Please enter your comment!
Please enter your name here